Od června 2022 ukončila firma Google možnost bezplatného používání emailových schránek pod firemní doménou a emailové schránky nejsou funkční.
Co se tedy přesně stalo?
Konkrétně 1. 6. 2022 zpoplatnila firma Google emailové schránky provozované pod vlastní doménou. Z emailových schránek jde pouze stáhnout jejich obsah.
Pojďme se společně podívat na možnosti řešení:
1. Začít platit firmě Google požadované poplatky
Podle aktuálního ceníku Google Workspace se platí za emaily pod doménou organizace minimálně 141,- Kč za jednoho uživatele využívajícího nejnižší tarif Business Starter.
Dalšími tarify s přidanou funkcionalitou jsou tarify:
- Business Standard
- Business Plus
- Enterprice
Platby za vybraný tarif si Google bude inkasovat z platební karty, jejíž zadání při přechodu na placenou verzi vyžaduje.
V případě, že máte zájem o nastavení Google Workspace, jsme schopni jej pro vás realizovat. Jedná se o jednorázový placený úkon dle našeho standardního ceníku služeb.
2. Zajistíme provoz emailových schránek u nás
Na naší infrastruktuře a pod vaší doménou v ceně 100,- Kč měsíčně za emailový účet.. Nastavíme vše potřebné a případně můžeme převést původní emaily z Google účtu.
V tomto případě je opět třeba počítat s jednorázovými náklady na založení a nastavení služby dle ceníku.
3. Převést schránky na Seznam nebo Exchange Online
V tuto chvíli je stále možné využít bezplatnou službu od Seznamu (Email Profi) nebo Exchange Online (zpoplatněná služba) od Microsoftu a migrovat své schránky k nim a to spolu s přesměrováním své domény.
Přesměrování domény i případně převedení původních emailů jsme opět schopni zajistit. I v tomto případě se jedná o jednorázový úkon, která je zpoplatněn dle ceníku.
Neváhejte vyplnit náš poptávkový formulář s vybranou vyriantů a domluvíme se na nejvhodnější postupu.