OwnCloud je software pro správu souborů a cloudové úložiště. Řešení zprovozňujeme ve firmách, které potřebují bezpečně sdílet větší objemy dat za velmi přiznivých cenových podmínek.
Co je ownCloud?
OwnCloud je open-source řešení pro ukládání a sdílení souborů. Uživatelé přistupují k datům přes webový prohlížeč nebo desktopového či mobilního klienta. OwnCloud nabízí řadu dalších služeb - aplikací, které fungují jako zásuvné moduly. Je vyvíjen již od roku 2011.
OwnCloud umožňuje firmám zdarma provozovat cloudovou službu a poskytovat tak obdobnou službu jakou je Dropbox, OneDrive nebo Google Drive, ale při využití vlastní infrastruktury.
5 hlavních výhod ownCloudu:
je zdarma
ownCloud je open-source řešení, které lze využívat zdarma. Pokud firma má vlastní kapacitu pro ukládání dat (server nebo úložiště) a její IT podpora je schopna si software nastavit, tak lze řešení využívat úplně zdarma.
V případě, že si firma nechá služby nakonfigurovat od nás, tak jediným nákladem jsou práce spojené se zprovozněním (jednorázová platba za konfiguraci).
bezpečnost a kontrola sdílení
Druhou velkou výhodou je, že budete mít uložená data na vlastních prostředcích pod plnou kontrolou. Soubory můžete synchronizovat mezi vlastním počítačem, notebookem a mobilním zařízením.
Nebo je sdílet s dalšími lidmi a to podle oprávnění, které jim přidělíte.
klienti pro desktop i mobilní zařízení
Uživateli stačí nahrát dokumenty do zmíněné složky a během několika minut se na serveru objeví jejich kopie. Pokud provede změny v době, kdy nemá možnost připojení, změny se synchronizují při nejbližší možné příležitosti.
K dispozici jsou aplikace pro všechny klientské platformy. Poslední verze jsou ke stažení ze stránek výrobce:
- aplikace pro Android a iOS zažřízení
- aplikace pro Windows, Mac zařízení i Linux
Desktopový klient je aplikace běžící na pozadí operačního systému. Pro svou funkci potřebuje adresu ownCloud serveru, uživatelské jméno, heslo a také složku, kterou průběžně synchronizuje se serverem.
Stav synchronizace je možné zkontrolovat rychlým pohledem na ikonu aplikace, která je obvykle viditelná v hlavním panelu (Windows) nebo menu baru (OS X, Linux). Mobilní aplikace pro iOS a Android umožňují snadný přístup k souborům a funkcím ownCloud kdykoli a odkudkoli.
přizpůsobení vzhledu ownCloud webu
Webové rozhraní ownCloudu je připraveno k tomu, aby se dalo upravit dle požadavků (např. změna obrázkových log, barevného schématu a případně i složitější úpravy).
Změna vzhledu se provádí pomocí motivů (Theme), kde je možné si nadefinovat změněné parametry.
možné další rozšíření
OwnCloud nenabízí pouze úložiště souborů, ale také integrovaný kalendář, správu kontaktů, úkoly a poznámky, hudební přehrávač, editor/prohlížeč obrázků, přehrávač videí a dalších nástrojů pro efektivní práci. Vše, co potřebujete pro organizační úkoly, můžete mít pod jednou aplikací. Není to však podmínkou a ani my ve firmě rozšiřující aplikace nevyužíváme.
OwnCloud je postaven na otevřeném kódu, což znamená, že komunita vývojářů přispívá k neustálému vývoji a zdokonalování.
Jak začít s ownCloudem?
- stažení a instalace - stažení softwaru ownCloud z oficiálních stránek a instalace na svůj server nebo nás oslovte pro nacenění konfigurace.
- nastavení uživatelských účtů - vytvoření uživatelských účtů pro členy týmu a nastavení přístupových práv.
- nastavení bezpečnostních prvků - včetně šifrování a dvoufaktorové autentizace.
- instalace klientů - deskotových popř. mobilních.
OwnCloud nabízí flexibilitu a kontrolu nad vašimi daty. Přizpůsobte si své cloudové úložiště podle svých potřeb a začněte využívat výhody tohoto vynikajícího nástroje pro správu souborů.
Jaká je cena implementace ownCloudu?
- příprava podkladů k nasazení – konzultace a dotazy k současnému řešení, struktuře firmy, vytvoření seznamu uživatelů a data pro převod do cloudu)
- cenová nabídka k odsouhlasení – na základě poskytnutých informací jsme schopni stanovit časovou náročnost nastavení a cenu. Cena se odvíjí od našeho ceníku a je individuální. Záleží na časové náročnosti, počtu uživatelů, požadavků na migraci dat a dalších požadavcích klienta.
- implementace – po schválení cenové nabídky dohodneme vhodné datum
- školení – nedílnou součástí implementace je proškolení alespoň části uživatelů
Užitečné odkazy:
Odkaz stránku s popisem aktuální verze OwnCloud 10 (anglicky).
Odkaz pro stažení návodu: Jak začít (anglicky).
Odkaz na uživatelský manuál (anglicky).
Odkaz na instalace doplňků (anglicky).
Využijte ownCloud pro vytvořených souborů, které budou dostupné pouze určeným lidem. Pomůžeme vytvořit efektivní službu pro sdílení dat i ve vaší firmě.